Service. Voor klanten steeds vaker van doorslaggevende betekenis. Het kan de relatie maken, maar ook breken. Breken, als service ontbreekt. Service maakt dus het verschil. Ook al pretenderen organisaties dat service hoog in het vaandel staat, hoe komt het dat hun klanten daar vaak niet voldoende of zelfs niets van merken? Ook al heeft de organisatie alles goed ingeregeld om echte service te verlenen, het is de mens die het moet doen en ni­et slechts de systemen.

Maar ben jij je ervan bewust hoe jij overkomt op jouw klanten of collega’s? Je wilt je wel klantvriendelijk opstellen, maar toch reageert de klant anders dan jij had verwacht. Jouw  gedrag roept gedrag op bij jouw klanten. Wat is het effect van jouw gedrag? Is het wel klantvriendelijk gedrag? Welk gedrag is er nu werkelijk voor nodig om de ander het als klantvriendelijk te laten beleven en als zodanig te laten waarderen?

In de workshop SERVICE IN MIND ga je met het Structogram® aan de slag en krijg je meer zicht op je onbewuste gedrag. Hiermee vergroot je je zelfkennis. Het Structogram® is een analyse-instrument dat jouw gedragspatronen inzichtelijk maakt, waardoor je effectiever kunt gaan handelen.

We verbinden jouw  Structogram® aan de emotionele en culturele aspecten die service  beïnvloeden, en wat een klant werkelijk beleeft. De uitkomst zullen we vertalen in gewenste attitude en effectief gedrag om betere service te verlenen.

Dit is een workshop van tenminste 2 dagdelen en wordt in overleg organisatiespecifiek gemaakt.

Neem contact op